Φιλοσοφία

 

Τι είναι το Crossfit?

Το CrossFit είναι μια μέθοδος προπόνησης που στοχεύει στην βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης του αθλούμενου.
Διατυπώθηκε και εξελίχθηκε από τον γυμναστή Greg Glassman μέσα από πολυετή εμπειρία και πολυάριθμες προπονήσεις σε
μεγάλο αριθμό αθλούμενων (διαφορετικού επιπέδου, φυσικής κατάστασης, φύλου, ηλικίας κτλ.).
Η αρχική ιδέα του Glassman ήταν να χρησιμοποιήσει ως εργαλεία της μεθόδου του μονό την λειτουργική κινησιολογία από
τον χώρο των αθλημάτων που αποδεδειγμένα παρήγαγαν μεγάλη ποσότητα ισχύος και παράλληλα δημιουργούσαν τους πιο
ολοκληρωμένους αθλητές.

Τα αθλήματα που κατά βάση χρησιμοποιήθηκαν ήταν η ενόργανη γυμναστική και η άρση βαρών.
Το αποτέλεσμα ήταν πέρα από κάθε προσδοκία αποτελεσματικό και πολύ σύντομα το CrossFit αποτέλεσε την πιο δραστική
και αποτελεσματική πλατφόρμα βελτίωσης της γενικής φυσικής κατάστασης. Στα χρόνια που ακολούθησαν το CrossFit αποτυπώθηκε
επιστημονικά ως διαρκώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα λειτουργικών ασκήσεων που εκτελείται στην μέγιστη δυνατή ένταση.

Με στόχο να μην αριστεύεις σε κανένα τομέα…..
Άλλα αντίθετα να είσαι άκρως ανταγωνιστικός σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος ασκήσεων – δοκιμασιών.
Τι νόημα θα είχε άλλωστε το να μπορείς να τρέχεις 400μέτρα σε 50 δευτερόλεπτα και παράλληλα να μην μπορείς να
έλξεις το σώμα σου μια φορά σε ένα μονόζυγο.

Το Sport του Fitness…..

Το CrossFit αποτελεί το Sport του Fitnes καθώς επαναφέρει τον συντελεστή της επίδοσης στον τομέα της εκγύμνασης,
χρησιμοποιώντας ως προπονητικό άξονα την εκτέλεση των ασκήσεων με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια άλλα και αποτελεσματικότητα.
Για αυτόν τον λόγο οι προπονήσεις αποτελούν διαρκείς δοκιμασίες με αντίπαλο συνήθως τον χρόνο. Είναι σίγουρα απαιτητικό,
ενδιαφέρον, μια διαρκής πρόκληση να αγγίξεις τα όρια σου και μέσα από όλο αυτό το ταξίδι να φτάσεις στο υψηλότερο επίπεδο
φυσικής κατάστασης που είχες ποτέ!

Διαρκώς μεταβαλλόμενο..

Το CrossFit δεν αποτελεί ένα πρόγραμμα προπόνησης σταθμών (circuit training) ή ένα πρόγραμμα λειτουργικής προπόνησης
(functional training). Αντίθετα αποτελεί μια φορμούλα που χρησιμοποιεί ασκήσεις όπως οι αρμονικά επαναλαμβανόμενες
κινήσεις(Mono-structural conditioning movements) όπως η κωπηλασία, το τρέξιμο, το σχοινάκι,κ.α), η γυμναστική εδάφους
και ενόργανη γυμναστική (body weight movements & gymnastics – ελεύθερα καθίσματα, κάμψεις,έλξεις κ.α)καθώς και
η άρση βαρών (weightlifting- μετακινήσεις φορτίων).
Το πρόγραμμα προπόνησης αλλάζει καθημερινά (κάτι σαν πιάτο ημέρας) με τις ανάλογες κλιμακώσεις βάσει του επιπέδου
φυσικής κατάστασης του κάθε αθλούμενου. Στόχος η βελτίωση και των 10 χαρακτηριστικών που ορίζουν το επίπεδο
της φυσικής κατάστασης και συγκεκριμένα: ακρίβεια (Accuracy),ισορροπία (Balance),συντονισμός (Coordination),
ευλυγισία (Flexibility), ευκαμψία (Agility), σθένος (Stamina), καρδιοαναπνευστική αντοχή (Cardiovascular Endurance),
ταχύτητα (Speed),ισχύς (Power),δύναμη (Strength).

Καταλήγωντας…..

Το CrossFit αυτή την στιγμή αποτελεί την αιχμή του δόρατος των προπονητικών συστημάτων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα
και την πρακτικότητα εφαρμογής. Στην ουσία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που έχει αλλάξει τις ζωές όλων μας.
Ο λόγος ένας: το ότι προπονούμαστε για το πιο δύσκολο και απαιτητικό σπορ που έχει υπάρξει ποτέ.