ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  • Τι παραπάνω έχει να μου προσφέρει το CrossFit απο ενα κοινό γυμναστήριο;
  • Το CrossFit επικεντρώνεται στο να βελτιώσει τις κινήσεις του κάθε ασκούμενου.
    Πρακτικά αυτό σημαίνει αποτελεσματικότητα αλλά και ασφάλεια τόσο σε περιβάλλον άθλησης όσο και στην καθημερινότητα.
    Αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό και λειτουργικό τρόπο προπόνησης που έχετε δοκιμάσει ποτέ, με τα
    αποτελέσματα (οπτικά και λειτουργικά) να έρχονται άμεσα από τις πρώτες 30 ημέρες.
    Ταυτόχρονα είναι διασκεδαστικό και άκρως ενδιαφέρον καθώς καθημερινά το πρόγραμμα αλλάζει με αποτέλεσμα
    ο κάθε αθλούμενος να καλείται να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις. Η βελτίωση είναι μετρήσιμο μέγεθος
    καθώς οι καθημερινές επιδόσεις καταγράφονται δημιουργώντας έτσι ένα περιβάλλον ευγενούς συναγωνισμου.
    Παράλληλα οι ικανότητες του αθλούμενου αυξάνονται(πχ μπορεί να αναρριχηθεί σε ένα σχοινί ενώ πριν 2 μήνες δεν μπορούσε)
    γεγονός που αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση.
    To CrossFit θωρακίζει τον οργανισμό του αθλούμενου τόσο σε επίπεδο μυοσκελετικό όσο και σε νευρολογικό,
    με αποτέλεσμα τόσο την ενεργητική αποκατάσταση τραυματισμών του παρελθόντος όσο και την αποφυγή νέων.
    Η καθοδήγηση από τους προπονητές και η παρακίνηση από τους συναθλητές είναι διαρκής δημιουργώντας ένα υγειές
    περιβάλλον έντονης άθλησης και ταυτόχρονης εκτόνωσης από το στρες της καθημερινότητας.
    Τέλος οι αγώνες τόσο σε πανελλαδικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο θέτουν στόχους για όλους.
    Σε γενικές γραμμές όλοι οι αθλούμενοι μας πλησίασαν και ξεκίνησαν να ασκούνται μαζί μας για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
    Όλοι όμως παρέμειναν μαζί μας καθώς ανακάλυπταν συναθλητές και προπονητές που νοιάζονταν ο ένας για τον άλλο δημιουργώντας
    έτσι ένα ιδανικό περιβάλλον βελτίωσης και αθλητικής προόδου.

    • Ποιος ειναι ο τρόπος λειτουργίας; Πόσα άτομα προπονούνται ταυτόχρονα;

    Καθημερινά πραγματοποιούνται 15 γκρουπ που αποτελούνται κατά μέσο όρο από 10 άτομα.
    Το κάθε γκρουπ επιβλέπετε από δύο πιστοποιημένους προπονητές. Τα άτομα που το αποτελούν είναι (έπειτα από κατανομή)
    της ίδιας δυναμικότητας όσον αφορά το επίπεδο γενικής φυσικής κατάστασης.

    • Έχω ακούσει οτι το CrossFit είναι πολύ δύσκολο. Ειναι αλήθεια;

    Στο CrossFit όπως όλα τα είδη προπόνησης ισχύει η αρχή της προοδευτικότητας όσον αφορά την ένταση αλλά και την δυσκολία.
    Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλες οι ασκήσεις προσαρμόζονται στο επίπεδο του κάθε αθλητή.Αρχικά επικεντρωνόμαστε στην άρτια
    εκπαίδευση πάνω στο βασικό ασκησιολόγιο. Προοδευτικά αυξάνουμε την ένταση σε βαθμό βέβαια που εξασφαλίζονται η ασφάλεια
    αλλά και η αποτελεσματικότητα των προπονήσεων.

    • Παρακολουθώντας βίντεος προπονήσεων, δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαινει. Ποιοι ειναι οι κανόνες τελικα;

    Το CrossFit είναι αρκετά πολύπλοκο μα ταυτόχρονα και πολύ απλό. Αρχικά βάσει των ικανοτήτων σας κατατάσσεστε σε ένα από
    τα επίπεδα Αρχάριοι (Rookies), Μέσοι (Pro),Προχωρημένοι (Elite). Καθημερινά κάθε ακέραια ώρα πραγματοποιούνται 15 γκρουπ
    προπονήσεων (5 γκρουπ για κάθε κατηγορία). Η κάθε κατηγορία έχει τον δικό της πίνακα στον οποίο και αναγράφονται : το ζέσταμα
    της ημέρας (warmup), οι ειδικές ικανότητες που θα διδαχθούν (skills), η προπόνηση της ημέρας (WOD) και το πρόγραμμα αποθεραπείας
    (Cool down). Όλα τα παραπάνω επεξηγούνται και ελέγχονται πάνω στην εφαρμογή τους από τον υπεύθυνο προπονητή. Το γκρουπ λοιπόν
    ξεκινά με της ασκήσεις για το ζέσταμα (διάρκεια 10-15 λεπτά πχ τρέξιμο, σχοινάκι, διατάσεις κτλ.) έπειτα ακολουθεί η εκπαίδευση
    πάνω σε κάποιες ειδικές ικανότητες (διάρκεια 20 λεπτά πχ πώς ανεβαίνουμε ένα σχοινί) ακολουθεί η κυρίως άσκηση
    (διάρκεια έως 20 λεπτά πχ 2 γύροι από 500μέτρα κωπηλασία,40 ελεύθερα καθίσματα, 30 κοιλιακοί, 20 κάμψεις και 10 έλξεις.
    Στην κυρίως άσκηση μας ενδιαφέρει η επίδοση δηλαδή ο χρόνος που θα χρειαστεί ο κάθε αθλούμενος προκειμένου να ολοκληρώσει
    και τους δύο γύρους – ολοκληρώνοντας λοιπόν την προπόνηση και βάσει του χρονόμετρου σημειώνετε ένα κωδικό όνομα που επιθυμείτε
    και τον χρόνο – επίδοση σας. Με αυτόν τον τρόπο αρχειοθετούμε τις καθημερινές σας επιδόσεις και μπορούμε να ελέγξουμε τη πρόοδο
    μελλοντικά και τέλος καταλήγουμε στην αποθεραπεία (διάρκεια 10 – 15 λεπτά πχ διατάσεις , ήπια αεροβίωση).
    Το πρόγραμμα αλλάζει καθημερινά αλλά πάντα έχει σαν κύριο στόχο να σας γυμνάσει πολύπλευρα και ολοκληρωτικά.

    • Γιατί οι προπονήσεις CrossFit ειναι τόσο σύντομες; Τι προλαβαίνεις να κάνεις σε 10 λεπτά;

    Συνολικά η προπόνηση διαρκεί 45 με 50 λεπτά. Το κυρίως μέρος της (χωρίς την προθερμανση,την εκπαίδευση και την αποθεραπεία)
    διαρκεί 10 με 20 λεπτά. Το θέμα δεν είναι ο χρόνος που προπονείται ένας αθλητής αλλά η ένταση που “έβγαλε”στην προπόνηση
    (όγκος προπόνησης /χρόνο). Στο CrossFit ο προπονητικός όγκος στην μονάδα του χρόνου υπολογίζεται μέσω του νόμου της ισχύος
    δηλαδή F x d / t. Για παράδειγμα για μια προπόνηση 3 γύρων 800μ τρέξιμο με 2 λεπτά διάλειμμα ενδιάμεσα, ο αθλητής καλείται
    να μεταφέρει το σωματικό του βάρος σε απόσταση 800μ όσο πιο γρήγορα μπορεί.
    Συνήθως οι προπονήσεις μας παράγουν ισχύ 10 με 20 φορές μεγαλύτερη από οποιονδήποτε άλλο τρόπο συμβατικής άθλησης.

    • Σε ένα γυμναστήριο ακολουθώ πρόγραμμα για ξεχωριστές μυϊκές ομάδες ημερησίως, ισχύει κάτι αντίστοιχο στο CrossFit;

    TTo CrossFit στοχεύει στην βελτίωση όλων των χαρακτηριστικών του επιπέδου γενικής φυσικής κατάστασης. Σε αντίθεση τα κοινά
    γυμναστήρια που επικεντρώνονται στην βελτίωση της μέσης κ μέγιστης δύναμης και της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας. Για τον
    λόγο αυτό οι προπονήσεις έχουν ως στόχο την μεγίστη ενεργοποίηση του σώματος του αθλητή τόσο σε επίπεδο μυοσκελετικό
    (δηλαδή την εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων μυϊκών ομάδων ταυτόχρονα) όσο και σε επίπεδο νευρολογικό (εξέλιξη ισορροπίας,
    ακριβείας κτλ.). Σε γενικές γραμμές μας ενδιαφέρει το οπτικό αποτέλεσμα (ένα καλογυμνασμένο σώμα) αρκεί να συνοδεύεται από
    αντίστοιχες ικανότητες.

    • Ποιές είναι οι ώρες λειτουργίας;

    Οι εγκαταστάσεις μας λειτουργούν απο Δευτέρα έως Παρασκευή : 08:00 – 22:00 και Σάββατο: 08:00 – 13:30.

    • Εχω ακούσει μερικές συντομογραφίες που χρησιμοποιείτε.  Τι σημαινει ο όρος WOD;

    Οι παρακάτω συντομογραφίες χρησιμοποιούνται στις προπονήσεις μας :
    AMRAP: As Many Reps (sometimes Rounds)as Possible
    BS: Back squat
    BW (or BWT): Body weight
    CFT: CrossFit Total – consisting of max squat, press, and deadlift.
    CFWU: CrossFit Warm-up
    CLN: Clean
    C&J: Clean and jerk
    C2: Concept II rowing machine
    DL: Deadlift
    FS: Front squat
    GHD: Glute ham developer. Posterior chain exercise, like a back extension. Also, the device that allows for the proper
    performance of a GHD.
    GPP: General physical preparedness, aka “fitness.” HSPU: Hand stand push up. Kick up into a handstand
    (use wall for balance, if needed) bend arms until nose touches floor and push back up.
    HSQ: Hang squat (clean or snatch). Start with bar “at the hang,” about knee height. Initiate pull. As the bar rises drop
    into a full squat and catch the bar in the racked position. From there, rise to a standing position
    IF: Intermittent Fasting
    KB: Kettlebell
    K2E: Knees to elbows. Similar to TTBs described below.
    MetCon: Metabolic Conditioning workout
    MU: Muscle ups. Hanging from rings you do a combination pull-up and dip so you end in an upright support.
    OHS: Overhead squat. Full-depth squat performed while arms are locked out in a wide grip press position above
    (and usually behind) the head.
    PC: Power clean
    PR: Personal record
    PP: Push press
    PSN: Power snatch
    PU: Pull-ups, possibly push ups depending on the context
    Rep: Repetition. One performance of an exercise.
    Rx\’d; as Rx\’d: As prescribed; as written. WOD done without any adjustments.
    RM: Repetition maximum. Your 1RM is your max lift for one rep. Your 10 RM is the most you can lift 10 times.
    SDHP: Sumo deadlift high pull (see exercise section)
    Set: A number of repetitions. e.g., 3 sets of 10 reps, often seen as 3×10, means do 10 reps, rest, repeat, rest, repeat.
    SN: Snatch
    SQ: Squat
    TGU: Turkish get-up (See exercise section)

    • Είμαι υπέρβαρος. Μπορώ να προπονηθώ μαζί σας;

    Σίγουρα το να είναι κανείς υπέρβαρος αποτελεί ανασταλτικό αλλά όχι απαγορευτικό παράγοντα προκειμένου να ξεκινήσει
    προπονήσεις με την μέθοδο μας. Παράλληλα με την καθοδήγηση μας πάνω στα ζητήματα διατροφής τα αποτελέσματα οπτικά
    άλλα και λειτουργικά είναι άμεσα

    • Είμαι κοπέλα.  Το CrossFit θα με κάνει να πρηστώ

    Το “πρήξιμο” στο σώμα (μυϊκή υπερτροφία) , εξαρτάται κυρίως από το DNA (γενετική μας προδιάθεση), το φύλο και την διατροφή.
    Γενικότερα οι άνδρες, σε αντίθεση με τις γυναίκες, λόγω μεγαλύτερης έκκρισης τεστοστερόνης , έχουν την τάση να αυξάνουν την
    μυϊκή τους μάζα. Το CrossFit από μόνο του δεν προκαλεί μυϊκή υπερτροφία. Το σύνηθες αποτέλεσμα είναι η γράμμωση και η τόνωση
    του γυναικείου σώματος καθώς το λίπος ελαττώνεται διαρκώς. Τα προπονητικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε σε συνδυασμό πάντα με
    ισορροπημένη διατροφή επιφέρουν άμεσα λειτουργική και αισθητική αρμονία στο σώμα.

    • Πόσο κοστίζει;

    Οι συνδρομές μας είναι μηνιαίες και για απεριόριστο αριθμό προπονήσεων (monthly fee) .
    O πρώτος (δοκιμαστικός) μήνας προπονήσεων κοστίζει 60 εύρω
    Μετά το πέρας του πρώτου μήνα υπάρχει η δυνατότητα σύναψης συμβόλαιου 6 μηνών με ευνοϊκότερους οικονομικούς όρους.

    • Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον.  Πώς μπορώ να ξεκινήσω;

    Αρχικά μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά στο 6980370910 (ημέρες και ώρες λειτουργίας/ καθημερινά 08:00 -22 :00)
    η μέσω αποστολής e-mail στην διεύθυνση info@primalcrossfit.gr, για οποιαδήποτε πληροφορία η διευκρίνιση. Παράλληλα μπορείτε
    να έλθετε στις εγκαταστάσεις μας (Πειραιώς 17 και Πεντέλης στο Μοσχάτο – 100μ από τον σταθμό του ηλεκτρικού και απέναντι από
    την SATO ENTOS) καθημερινά στις 11:00 το πρωί, στις 18:00 και στις 21:00 το βράδυ για μια χωρίς χρεωση, δοκιμαστική προπόνηση.